vrijdag 18 april 2014

Constructies geplaatst in Dalen: GreenArtSpot in wording

'We zitten op schema' zegt Jan Kroes. Jan Kroes bouwt het hele kunstwerk Driftplein. En dat is te zien op de locatie Drift, tussen Dalen en de Huttenheugte. Er wordt druk gebouwd. De grote constructies staan er nu, de eikenhouten en de stalen versie. In één woord prachtig.

Het doet precies wat het moet doen: het geeft vensters op het landschap, mooie doorkijkjes vanuit de constructies. Het is een nieuwe kijk op de dingen die er al waren, maar toch zie je het nu anders. En ondanks dat het nog niet af is nodigt het nu al uit om te gaan zitten. Zitten op het eerste plattelandsplein van Nederland, het kunstwerk Driftplein van Kunstenaarsgroep Observatorium, gerealiseerd door Stichting Natuurkunst Drenthe.









1 opmerking:

  1. De uitnodiging voor 5 juni staat! Ik ben een geïnteresseerde buurtbewoner. Het nieuwe kunstwerk is vanaf ons erf een stipje aan de horizon. Ik kom er regelmatig langs, ook om de vorderingen te volgen. Het ontwerp vind ik mooi en leuk gevonden. Over de gekozen materialen heb ik iets m'n bedenkingen, maar daarover kan ik pas goed oordelen als het kunswerk helemaal klaar is. De materialen zijn wel passend bij de onderwerpen die ze uitbeelden.

    Tot ziens op 5 juni (en Hendrika is m'n nickname ;-) ).

    PS: het is lastig om een reactie op dit weblog te plaatsen... .

    BeantwoordenVerwijderen