donderdag 8 maart 2018

Kunstproject met leerlingen PRO Emmen krijgt steeds meer vorm


Samen met leerlingen en medewerkers van PRO Emmen onderzoeken we de mogelijkheden voor een kunstwerk in staal en één in hout voor de Gemeente Emmen. PRO Emmen heeft deze mooie kunstopdracht binnengehaald. Op de looproute van de grote parkeerplaatsen bij de bioscoop Kinepolis naar Wildlands is aan de achterzijde van het Gemeentehuis ruimte om twee beelden te plaatsen die met de dierentuin te maken hebben. Dierenbeelden dus.
Mijn uitgangspunt voor deze opdracht is 'gelaagdheid'. Hoe kan ik dieren in laagjes 'knippen of snijden' en hoe maak ik daar weer een open geabstraheerd geheel van. Met de leerlingen probeer ik allerlei manieren van laagjes uit. Voor- en zijaanzicht verbinden in dierfiguren en vrije vormen maken in laagjes golfkarton. Voor mij wordt steeds duidelijker hoe de beelden er uit kunnen gaan zien.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten